Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Sexíček erotický magazín | December 18, 2018

Scroll to top

Top

Rigth now get betting bonus from bookmakers

Znáte své pánevní dno?

Znáte své pánevní dno?

Jedná se o uskupení 28 svalů, které je uloženo hluboko v pánvi. Toto uskupení má tvar nálevky a tvoří jej 3 vrstvy. Nejhlubší vrstva společně s povrchovou vrstvou vedou od přední části pánve směrem ke kostrči a kosti křížové, prostřední vrstva vede v přední části pánve mezi sedacími hrboly. Svalová vlákna se tak navzájem kříží – tvoří pevné a elastické dno pánve.

Pánevní dno pro nás vykonává velice důležitou práci. Funguje jako podpůrný aparát pro dělohu, močovou trubici, močový měchýř a konečník, podílí se na udržování postavení těla a na dechovém mechanismu. Obsahuje svěrače, které ovlivňují práci močové trubice, pochvy a konečníku.

Hlavní příčiny poruch pánevního dna

– ochablost pánevního dna

– poškození během porodu

– hormonální změny v období menopauzy

– nadváha

– dlouhodobé extrémní zatížení (např. zvedání těžkých břemen, vytrvalý kašel, astma apod.)

 

Problémy týkající se s povoleným pánevním dnem

Inkontinence neboli nechtěný únik moči je jednou z nejčastějších poruch pánevního dna a může se projevovat různými způsoby. Mezi hlavní příznaky patří únik moči při zvedání břemen, při kýchnutí, kašli nebo běhání.  K úniku moči častěji dochází ve večerních hodinách, kdy jsou svaly pánevního dne po celém dni unavenější.

Někteří lidé mají stresovou inkontinenci, což je únik moči způsobený kašláním, smíchem nebo kýcháním.

Inkontinence se také může objevit u žen, které posilují s těžkými činkami nebo se věnují náročnému cvičení. Inkontinence je v tomto případě způsobena velkým tlakem na močový měchýř v důsledku zvedání těžkých břemen a namáhavého cvičení.

Druhou nejčastější příčinou poruchy pánevního dna je únik stolice, neboli fekální inkontinence je pochopitelně ještě ožehavějším problémem než inkontinence močová. Nekontrolovatelný únik stolice může doprovázet i některá onemocnění, jako jsou například Crohnova choroba, roztroušená skleróza, nebo dokonce cukrovka.

 

Jak nejlépe procvičovat pánevní dno?

Cviky na pánevní dno, by měly zařadit do svého každodenního režimu nejen ženy, ale i muži, zejména ti, kteří mají problémy s erekcí. Cvičení je nenáročné, ale je třeba cvičit intenzivně a pravidelně. Cvičíme v klidu, pomalu a nezadržujeme dech. Pokud byste se chtěli věnovat více cvičení na posílení ochablého pánevního dna, je možné cvičit Kegelovy cviky – Které si probereme v příštím článku.

 

 

cvik 1
Lehněte si na břicho, ruce dejte pod čelo dlaněmi na zem, nohy natáhněte a palce nohou zapřete o zem. Odlepte kolena od země, napněte celé nohy, stáhněte k sobě hýždě, vtáhněte konečník, pochvu a močovou trubici. Výdrž. Nezadržujte dech. Povolte kolena na zem a uvolněte všechny svaly.

cvik 2
Položte se na záda, nohy zvedněte kolmo k zemi, ruce si dejte volně podél těla, zvedejte nohy nahoru, pánev co nejvíc nad podložku a vracejte zpět. Cvičte tahem ne švihem, neprohýbejte se v bedrech, nohy vytláčejte nad břicho ne nad hlavu.

cvik 3
Lehněte si na záda, paže dejte podél těla, nohy natáhněte. Stiskněte kolena, stehna a hýždě k sobě, vtáhněte břicho, konečník, pochvu a močovou trubici. Výdrž. Nezadržujte dech. Uvolněte se.

cvik 4
Lehněte si na záda, paže dejte podél těla, nohy pokrčte, chodidla jsou na zemi. Zdvihněte pánev, stiskněte hýždě, vtáhněte konečník, pochvu a močovou trubici. Provádějte pohyb pánví dolů a nahoru. Položte pánev a uvolněte se.

cvik 5
Klekněte si na všechny čtyři končetiny, vyhrbte záda, bradu na prsa. Vtáhněte břicho, stiskněte hýždě, vtáhněte konečník, pochvu a močovou trubici. Výdrž. Prohněte záda, hlavu vzhůru a uvolněte se.