„Pornohvězdy“ na novém Zélandu zahájili novou kampaň na udržení dětí v bezpečí v online světě
V nové, lehce drzé a velmi nekonvenční kampani Nového Zélandu vystupují dvě „pornohvězdy“, které zazvoní u dveří obyčejné rodiny a sdělí matce, co její syn dělá. Vysvětlují jí, kde všude je sleduje a jak často. Cílem kampaně je povzbudit rodiče, aby mluvili s dětmi o sexu otevřeně. Především o tom, že porno neodráží realitu, na konsent (souhlas k sexu) a úctě v rámci vztahu.
Kromě toho se novozélandská kampaň také zaměřuje na kyberšikanu, varuje proti násilným videím a také na kybergrooming, což je nebezpečná situace, kdy predátor kontaktuje své oběti.
V Česku byl na toto téma natočený známý a kontroverzní film V síti.
Šokující reklama má mnoho pozitivních ohlasů
V nové reklamě se na prahu dveří objeví dva nazí lidé a oznámí mamince Sandře (kterou hraje známá novozélandská komička Justine Smith), kde všude je její syn „jen vyhledal online“.
Pár, který si říká Sue a Derek, pak řekne překvapené matce, že je často sleduje online, na svém notebooku, iPadu, Playstation, jeho telefonu, Smart TV – zkrátka všude.“
Sue řekne Sandře „Obvykle vystupujeme pro dospělé, ale tvůj syn je jen dítě, které neví jak vztahy fungují. Ani nevyjádříme souhlas se sexem.“
„A nikdy bych se takhle ve skutečném životě nechoval,“ říká jim Derek. Syn Matty je v šoku a otevřeného notebooku upustí misku jídla.“
V té chvíli si matka uvědomí, že by měla se svým synem otevřeně promluvit o sexu a vtazích.
Tvůrkyně reklam
Hilary Ngan Kee of Motion Sickness, která spoty vytvořila, řekla časopisu NZ Campaign Brief, že reklamy se již osvědčují. V každém scénáři je rodič konfrontován se svou nejhorší online noční můrou přímo u jeho domovních dveří. Ale nejdůležitější věcí je, že zůstanou v pohodě, klidu a rozhodnou se svým potomkem promluvit.
Na tyto nové digitální problémy a sledování porna se stále vztahují stejné dovednosti, jaké používají ve skutečném životě, jako je otevřená komunikace a úroveň chování.
„Jako lidé často používáme humor, který pomáhá se vypořádat se s obtížnými situacemi. V některých ohledech nám dává zpět sílu. Pokud se můžeme něčemu smát, pak to možná není tak děsivé, možná se s tím můžeme vyrovnat trochu lépe, než jsme si původně mysleli. Bylo pro nás důležité zahrnout trochu neobvyklý humor.“
Rodiče by se měli při řešení těchto otázek cítit sebevědomě – na konci dne jsou nejlepší osobou, která zajistí, aby jejich děti byly v bezpečí. Kee však dodává, že klíčem úspěchu reklam je humor a smích. Web Keep It Real Online také nabízí rodičům další návody a rady, jak zahájit rozhovory se svými dětmi o citlivých online záležitostech.
Zdroje: stuff.com, irozhlas.cz
Komentujte