Podnikání v sexbyznysu je plné předsudků. Zvlášť, když jste žena, matka, manželka
Iva Kopecká (35) je mladá žena, matka, manželka a podnikatelka v erotice se sklony k workoholismu, láskou k běhu a psům.
Rozhovor:
Když by Ti někdo před čtyřmi lety řekl, že jednou budeš podnikat v sexbyznysu… Řekla bys, že je blázen a že ani omylem?
Neblázněte. Ťukala bych si na hlavu. Podnikat ano, ale v sexbyznyse? To asi fakt ne. Nic neodsuzuji, ale přišlo by mi to jako naprosto nereálné.
Dnes je to realita. Jak to začalo? Kdo přišel s nápadem na založení erotického inzertního serveru Bezpasáka?
Patrik Duda, nebo spíše jeho tatínek, který přišel s nápadem. Řekl: “Bezrealitky existuje, bezpasáka tu není…” Spíše to byl vtip než nápad :). Kdo zná Patrika, ví, že v tu chvíli už přemýšlel, jak to zrealizovat, kdo mu s tím pomůže. No, a k mému štěstí oslovil mého muže. Proč nezkusit něco nového. Bylo to bláznivé. Příležitost posunout naše přátelství dál a propojit se také byznysově.
A co ten název? Nevyděsil Tě? Řekla sis – co na to řeknou lidi?
Název bylo asi to poslední, co bych řešila. Svoji reakci přikládám těhotenství. Nepřipadala jsem si jako žena přitažlivá a provozovat web s krásnými dívkami, které se nabízí? Přišlo mi to divné. A co řeší lidi? Je mi to fuk, je pro mě důležité, abychom se měli dobře my jako rodina.
Před rodinou se netajíte tím, v jakém byznysu podnikáte. Vzalo to nejbližší okolí v pohodě? A jak jste rodičům, starší generaci, vysvětlili, že je to prostě byznys, jen v trochu jiném oboru?
Přátelé se smáli, brali to jako něco zajímavého, neokoukaného. Rodiče to vzali nějak normálně. Asi jsme očekávali podobné reakce – nepochopení a strach z této oblasti. Snažili se nás přesvědčit, proč nemůžeme podnikat v něčem jiném. Postupem času si zvykli. Ano, to je to správné slovo, zvykli. Ví, že provozujeme web Bezpasáka a nezajímají se o detaily.

Jaké byly začátky, když jste začali obvolávat první holky a nabízeli jim možnost inzerce? Prý vám dost pomohly maminky na mateřské. Dokonce měly skvělé výsledky, lepší než ostřílení operátoři.
Ze začátku pro nás pracovali partnerovi kamarádi z callcentra. Po pár dnech jsme “sáhli” po maminkách na mateřské, kterým se každá koruna hodí. A také víc se dokáží vcítit do žen na druhé straně telefonu. S inzerentkami hovořily jako s kamarádkami, a proto to “šlapalo” 🙂
Nemáš ráda jasně nalajnované věci. Takže to byl pro Tebe adrenalin?
Byla to výzva. Byznys je vždy o výzvách. Pokud se něco delší dobu nehýbe, časem se začnu nudit. Mám ráda více otevřených projektů zároveň – člověk cítí větší jistotu, má kolem sebe daleko víc příležitostí. Něco určitě vyjde 🙂
Jak se Ti pracuje v tandemu s manželem Kryštofem, který je také součástí Bezpasáka? Umíte si doma i v práci rozdělit role a oddělit byznys a rodinu?
Já myslím, že o tom hodně hovoříme v Podcastu “Rodina, prostituce a podnikání” – jde to vše ruku v ruce. My máme spolu propojené skoro všechny byznysy, je náročné vypnout a řešit jen rodinu. Aktivně sportujeme, podnikáme výlety, tam vždy vypínáme a vnímáme jen sebe a našeho syna.
Ráda vystoupíš z davu. Nezáleží ti na tom, jakou máte reklamu. Už tě ale nějaké reakce dostaly, zamrzely?
Málokdo nám do očí řekne, že děláme něco špatného. Snažíme se dělat kvalitní marketing, abychom měli co nejvyšší návštěvnost webu. Reakce cizích lidí jdou mimo mě. Negativní reklama je také reklama. Osobně mě třeba mrzí, že sociální média (např. LinkedIn) prostituci blokojí a témata kolem sexu bannují. Proč? Máme cíl tato témata odtabuizovat a ukazovat je na denní světlo.
Jak se dělá v dnešní “tabu” době reklama na sex a na erotiku?
Jak? Stejně jako na cokoliv jiného, jen je to těžší. PR agentury si berou za článek dvojnásobek, protože téma erotika. Někteří partneři s vámi kvůli tématu nechtějí spolupracovat, neboť “kodex” jim říká, že to není košér. Nevím kodex čeho, když sex a erotika tady jsou odjakživa

Jaký máš vztah k sexu Ty osobně? Snad ani nepředpokládám, že řekneš záporný, ale dokážeš o sexu otevřeně mluvit?
Ano, nemám problém o sexu a erotice mluvit s kýmkoli. Je to pro mě běžné téma. Nemohu říct, že před podnikám v tomto oboru bych byla stydlivka. Jen bych to asi nevytahovala všude a nepoužívala ty běžné dvojsmyslné vtípky 🙂
V rámci serveru propagujete názor, že placený sex není nevěra. Zajímalo by mě, jestli má tvůj partner tuto formu nevěry povolenou?
Moje osobní definice je: “Nevěra je to, co je proti domluveným pravidlům.” Je to o myšlenkovém nastavení. Nevěra je pro mě něco, co musím tajit před svým partnerem, protože by ho to mrzelo/ublížilo by mu to. Záleží, jak to mají partneři mezi sebou nastavené 🙂
Jsi pracovitá a potřebuješ, aby se pořád něco dělo. Co se ve vašem sexbyznysu děje nyní s ohledem na omezení spojená s pandemií? Předpokládám, že erotické služby nefungují stále stejně.
Fungují i nefungují. Sex je požadovaný pořád, ale samozřejmě daná opatření některým dívkám a privátům situaci značně ztěžují. Na našem serveru jsme zaznamenali v měsících s největším omezením pokles návštěvnosti okolo 25 %. Je to bohužel pochopitelné – jsou zavřené hotely, noční kluby a bary, zákaz nočního vycházení, zrušené pracovní cesty a turistika…
S manželem jste rozjeli provokativně nazvaný podcast Rodina, prostituce, podnikání. To byl Tvůj nápad? Dají se tyto tři roviny vůbec skloubit?
Nápad to byl spíše společný. Původně jsme řešili, že by podcast měl sám Patrik a byl by tváří Bezpasáka. Ale za loňský rok se situace otočila – Patrik primárně řeší svůj druhý byznys se silikonovými pannami v rámci Naughty Harbor a tváří Bezpasáka jsem se stala já. Název a koncept této podoby ladil primárně můj manžel Kryštof spolu s vydavatelem Petrem Schwankem, u kterého podcasty natáčíme.
Skloubit se dá všechno, když se chce a používáte ty správné manažerské nástroje 🙂 Erotika, neerotika.
Komentujte